جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹

عدم پاسخگویی وزارت صمت و سازمان راهداری برای نظارت بر توزیع لاستیک در بازار
سردبیر | ۰۱ مهر ۱۳۹۹

عدم پاسخگویی وزارت صمت و سازمان راهداری برای نظارت بر توزیع لاستیک در بازار


به گزارش  باروان به نقل از خبرخودرو، نایب رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور گفت: افزایش قیمت و کمبود لاستیک های سنگین مشکلات زیادی را برای کامیون داران به وجود آورده است.

رضا رستمی درباره علت افزایش قیمت لاستیک و کمبود آن در بازار گفت: تغییرات گروه ارزی واردات لاستیک های سنگین از ارز دولتی به آزاد موجب شده که حتی تایرهایی که با ارز دولتی وارد شده بود با قیمت آزاد به فروش برسند. ضمن اینکه تجاری که با ارز دولتی اقدام به واردات لاستیک با ارز دولتی کردند مدعی این هستند که این لاستیک ها تمام شده و علی رغم اینکه لاستیک به میزان کافی در انبار نمایندگی های فروش لاستیک وجود دارد اما از توزیع آن به بازار خودداری می کنند و این امر موجب کمبود لاستیک در بازار شده و متاسفانه نظارتی بر این امر صورت نمی گیرد.

وی افزود: لاستیک یکی از ضروری ترین لوازم مورد نیاز هر خودرویی است و راننده بدون لاستیک قادر به تردد نخواهد بود. کامیون های 10 چرخ و یا 18 چرخ نیز بدون حتی یک عدد لاستیک قادر به فعالیت نیستند. بنابراین کمبود لاستیک و عدم توزیع به موقع آن مشکلاتی را برای کامیون داران به همراه داشته است.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور با انتقاد از عدم نظارت سازمان های مربوطه بر توزیع لاستیک بیان کرد: متاسفانه نظارت بر توزیع لاستیک به درستی انجام نمی شود و اینکه متولی اصلی آن وزارت صمت یا سازمان راهداری بوده دقیقا مشخص نیست و پیگیری تشکل های صنفی نیز موثر نبوده و به سازمان مختلف ارجاع داده می شوند. به اعتقاد بنده باید نظارت بر توزیع لاستیک را به تشکل های صنفی سپرد اگرچه طی این مدت انجمن های صنفی پیگیر این موضوع بوده اند اما به دلیل کمبود لاستیک هیچ سازمانی پاسخگو نیست.

رستمی خاطرنشان کرد: پیش از افزایش قیمت ارز لاستیک به وفور در کشور وجود داشت و رانندگان به راحتی و حتی به صورت اقساطی اقدام به تهیه لاستیک می کردند اما در حال حاضر افزایش نرخ ارز و سهمیه بندی لاستیک مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده ضمن اینکه در برخی مواقع رانندگان با لاستیک های تاریخ گذشته مواجه می شوند. همچنین هنگامی که رانندگان حواله لاستیک را دریافت می کنند و از نمایندگی درخواست کنند که لاستیک را در گل جلو بگذارد ،نمایندگی برای این کار وجه اضافی دریافت می کند چون گل جلو و عقب لاستیک در حواله قید نمی شود و به عناوین مختلف مشکلاتی برای راننده به وجود می آید.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور درباره تاثیر افزایش قیمت لاستیک بر قیمت کالا اظهار داشت: با افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی کامیون، دستمزد رانندگان نیز افزایش یافته و در نتیجه همه این عوامل به افزایش قیمت کالا می انجامد.

مطالب مرتبط :

ارسال دیدگاه



دیدگاه های ارسال شده

هنوز دیدگاهی برای این پست ارسال نشده است