پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸

افزایش 805 درصدی رسیدگی به شکایات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی
سردبیر | ۰۴ تیر ۱۳۹۸

افزایش 805 درصدی رسیدگی به شکایات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی


 محسن رکنی مسئول رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در خصوص عملکرد این واحد گفت: با همکاری و تلاش همکاران در واحد رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، توانستیم در سه ماهه ابتدایی سال 98 شاهد افزایش 805 درصدی رسیدگی به شکایات در حوزه فعالیتی این اداره‌کل باشیم.

  به گزارش باروان به نقل از اداره روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی، مسئول رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در تشریح آمار شکایات رسیدگی شده از طریق سامانه‌های مختلف اعلام شکایات اظهار داشت: در سه ماه گذشته از سال جاری به 616 شکایت مطرح شده توسط مردم در سطح استان رسیدگی شد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که رقمی معادل با 68 شکایت پاسخگویی شده بود، افزایشی 805 درصدی داشته است.

 محسن رکنی در ادامه به تفکیک شکایات دریافت اداره‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی پرداخت و گفت: سامانه مدیریت خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی با عنوان «شهراه» در سه ماهه سال جاری با  392 شکایت، بیشترین آمار ثبت شکایت را از آن خود کرده که در مدت مشابه سال گذشته تنها 12 شکایت در این سامانه ثبت و رسیدگی شده است.

 وی در خصوص رسیدگی به شکایات ثبت شده در دیگر سامانه‌ها نیز گفت: 224 شکایت دیگر هم از طریق «سامانه‌های پیامکی»، «سامد» و «بازرسی»، « شکایات پورتال » و همچنین به صورت تلفنی و حضوری دریافت و به آن‌ها رسیدگی شده است.

 رکنی با اشاره به این‌که بیشترین فراوانی شکایات مربوط به رانندگان در خصوص پرداخت نکردن کرایه و کمیسیون اضافه بوده، خاطر نشان کرد: با توجه به اتفاقات سال گذشته و  توجه ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مشکلات رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای در راه‌اندازی سامانه شکایات شهراه از طریق تلفن 141 داخلی 5، بیشترین موضوع شکایات مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل و همچنین کمیسیون اضافه بودو همچنین در حوزه حمل و نقل مسافر نیز خدمات گیرندگان از وضعیت ارائه خدمات در اتوبوس‌ها و در حوزه راهداری نیز در خصوص رویه راه‌ها بیشترین شکایات را داشتند.

مسئول رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: با فرایندی که برای رسیدگی به شکایات تعریف شده، توانسته‌ایم با همکاری ادارات تخصصی، مدت زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات را به بازه 2 تا 5 روز برسانیم.

 وی ادامه داد: برخی از شکایات پس از بررسی به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات به منظور رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل ارجاع مي‌شود که در این مدت پرونده 42 شرکت حمل و نقل متخلف بررسی شده و از این بین 7 مورد منجر به لغو موقت پروانه فعالیت شده است.

مسئول رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورتی که در خصوص نحوه ارایه خدمات‌ حمل و نقلی و راهداری، نقض قوانين و مقررات، عدم انجام وظيفه و يا ضعف در ارایه خدمات، شكايتي دارند، موضوع را از طریق سامانه‌های مختلف رسيدگي به شكايات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثبت نمايند تا وفق مقررات به آن رسيدگي و نتیجه اعلام شود.

ركني در تشریح راه‌های اعلام شکایات مردمی افزود: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق سامانه‌ شكايت شهراه از طریق تلفن گویای ۱۴۱ (داخلی ۵)، سامانه سامد از طریق تلفن 111 ، سامانه پیامکی 1000525،  پورتال www.razavi.rmto.ir  و تلفن 33158150   شکایات و انتقادات خود را به منظور رسیدگی در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی ارسال نمايند.​

ارسال دیدگاه



دیدگاه های ارسال شده

هنوز دیدگاهی برای این پست ارسال نشده است