یکشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

روغن‌موتور کامیون باوجود افزایش ۶۰ درصدی قیمت کمیاب شد
سردبیر | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

روغن‌موتور کامیون باوجود افزایش ۶۰ درصدی قیمت کمیاب شد


دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور از کمبود روغن‌موتور مصرفی کامیون‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: باوجود افزایش رسمی ۶۰ درصدی قیمت، ‌شاهد کمیاب شدن روغن‌موتور مصرفی کامیون‌ها در بازار هستیم.

احمد کریمی با اعلام این که روغن‌موتور مصرفی کامیون‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری کمیاب شده است، اظهار کرد: بر عکس لاستیک که نیاز کامیون‌داران از طریق واردات تأمین می‌شود، اما روغن‌موتور تولید داخل دارد و نباید در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد و تولیدکنندگان می‌توانند روغن مورد نیاز کامیون‌داران را تأمین کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان روغن‌موتور چند وقتی است که اعلام می‌کنند قیمت مواد اولیه تولید روغن‌موتور افزایش یافته است و افزایش ۶۰ درصدی قیمت هم پاسخگوی تأمین هزینه‌های آن‌ها نیست و این کمبود تأثیر بسزایی در فعالیت کامیون‌داران داشته و به راحتی نمی‌توانند تعویض روغن موتور داشته باشند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تعرفه کامیون‌ها نیز، بیان کرد: بر اساس آن چه سال گذشته ابلاغ شد، محاسبه کرایه حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر لحاظ شد تا جایگزین مدل توافقی شود و در این راستا از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکر می‌کنیم، هر چند که متأسفانه در اجرا آن گونه که باید و شاید عمل نشده است و نیازمند اصلاحاتی در این زمینه هستیم.

کریمی افزود: ۴۰ سال است که تعرفه حمل‌ونقل در این حوزه توافقی است و هر آن چه که رخ می‌دهد بین صاحب کالا و شرکت‌های حمل و نقلی بوده است، درحالی‌که باید توافق بین حمل‌کننده و صاحب کالا انجام می‌شد، بنابراین موضوع کرایه توافقی را یک آفت می‌دانستیم و خوشحالیم که محاسبه تعرفه‌ها بر اساس تن بر کیلومتر لحاظ می‌شود.

وی با تاکید بر این که باید عوامل مؤثر در محاسبه تعرفه کامیون‌داران بر اساس تن بر کیلومتر به صورت یک پروژه دیده شود و کلیه عوامل مؤثر در نرخ به صورت جامع لحاظ شوند، گفت‌: متأسفانه این تصمیم در اجرا بدون لحاظ برخی از عوامل مؤثر دیده شده است و محاسبه تعرفه بر اساس تن بر کیلومتر آن گونه که باید محقق نشده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ادامه داد: به طور مثال باید مسیرهای صعب‌العبور ضریب سختی داشته باشند و حتی نوع بار کالا نیز اثرگذار باشد، چرا که در تمام دنیا هزینه حمل فولاد با سیمان فرق می‌کند و ضرایب متفاوتی برای حمل آن توسط کامیون‌داران دیده شده است که لحاظ این عوامل مؤثر نرخ واقعی حمل را توسط کامیون‌ها نشان خواهد داد.

منبع : ایسنا

ارسال دیدگاه



دیدگاه های ارسال شده

  • محمد هستم راننده کامیون

    اگر همین جوری پیش بریم حملونقل کشور نابود خواهد شد چون کسی نیست بداد ما برسه چون فقط حرف میزنیم بیاید عمل کنیم نه که فقط حرف بزنیم وشعار بدیم هرکس امد میگه چنان میکنیم وقتی سر میز نشست یادش میره که باید کاری برای خلق خدا باید بکنه

  • محمد هستم راننده کامیون

    اگر همین جوری پیش بریم حملونقل کشور نابود خواهد شد چون کسی نیست بداد ما برسه چون فقط حرف میزنیم بیاید عمل کنیم نه که فقط حرف بزنیم وشعار بدیم هرکس امد میگه چنان میکنیم وقتی سر میز نشست یادش میره که باید کاری برای خلق خدا باید بکنه

  • اکبر

    دروغه پالائشگاها هست خودم امروز بار زدم نماینگیها هم زیاد دارن