پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷

سردبیر | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

برخورد با تخلفات حمل و نقل عمومی


به گزارش باروان به نقل از «هاتف‌خبر» مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در این باره توضیح داد: از ۲۷۴ پرونده‌ی رسیدگی شده ۶۷ پرونده مربوط به شرکتهای متخلف در بخش حمل‌ونقل کالا بود که به دلیل تخلفاتی همچون عدم مهار بار مناسب، عدم درج صحیح مشخصات بارنامه، صدور بارنامه برای وسایط نقلیه‌ی فاقد تجهیزات ایمنی مناسب، عدم حضور به‌موقع مدیران فنی، استفاده‌ی غیرمجاز از کارت هوشمند رانندگان، اخذ کمیسیون اضافی و …. جریمه شده‌‌اند. مهندس محمدرضا نازک‌کار همچنین افزود: در این مدت ۳۳ پرونده مربوط به شرکتهای مسافربری بوده که اهم تخلفات این شرکتها نیز عدم پرداخت به‌موقع دیون دولتی، حمل بار تجاری با ناوگان عمومی مسافربری، برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافران، اخذ وجه اضافی از رانندگان، جذب مسافر خارج از محیط پایانه بوده که در کمیسیون ماده‌ی ۱۲ اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان مورد رسیدگی قرارگرفته و منتهی به تذکر کتبی و جریمه‌ی نقدی شده است. وی گفت: همچنین در این مدت ۱۷۴ پرونده‌ی مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا نیز در کمیسیون ماده‌ی ۱۱ این اداره‌ی ‌کل موردبررسی قرار گرفت و منجر به قطع خدمات (لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال) گردید که عمده تخلف آنها ایجاد درگیری در محیط پایانه، عدم صدور بلیت بین‌راهی برای مسافران، حمل بار با وسایل نقلیه‌ی فاقد تجهیزات ایمنی مناسب، عدم برخورد مناسب با مسافران، حمل بار تجاری و …. بوده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه موضوع دو کمیسیون جداگانه‌ی ۱۲و۱۱ در اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان برای رسیدگی به تخلفات شرکتها و رانندگان حمل و نقل برونشهری فعال است افزود: مسوولیت رسیدگی به تخلفات شرکتها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای برونشهری بر عهده‌ی کمیسیون ماده‌ی ۱۲به استناد(آیین‌نامه‌ی اجرایی تبصره‌ی ۱ ماده‌ی ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی) و رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل عمومی برونشهری در کمیسیون ماده‌ی ۱۱ مربوط می‌شود.