پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷

سردبیر | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

جاده های شمال بودجه عمرانی کشور را می بلعد


به گزارش پایگاه خبری باروان؛ خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راهسازی ساری با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم برنامه‌ای برای ساماندهی محورهای منتهی به شمال کشور در مازندران، گیلان و گلستان در نظر گرفته شد، افزود: روند ساماندهی راه های شمال کشور پیشرفت خوبی داشت و اعتبارات خوبی نیز در این زمینه صرف شده است. وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵، بالغ بر هزار میلیارد تومان تقریبا ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی راه سازی کشور در شمال کشور هزینه شده است؛ ادامه داد: اعداد اعتبارات نیز در این زمینه مشخص شد، ۶۰۰ میلیارد تومان در آزادراه تهران شمال، ۱۰۰ میلیارد تومان در محور فیروزکوه، ۱۲۰ میلیارد تومان در هراز  و در محور منتهی به گیلان ۱۲۰میلیارد تومان برای آزادراه قزوین رشت هزینه شده است. خادمی با بیان اینکه ساماندهی محورهای مواصلاتی مازندران به دلیل حجم تردد مسافران  ضروری است، عنوان کرد: این محورها دارای حجم عملیات عمرانی زیادی است و با توان موجود قابل اتمام نیست. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به عنوان مثال در محور هراز ۱۷ تونل وجود دارد که اتمام آنها، نیازمند اعتبارات بسیاری است، بیان کرد: برای تمام محورهای شمال به ویژه مازندران برنامه وجود دارد و با تخصیص اعتبار به اتمام می رسد. وی با بیان اینکه اولویت پروژه‌های راهسازی در مازندران، ابتدا محور فیروزکوه بود که رو به اتمام است، یادآور شد: با رفع معارض ۵ کیلومتر باقی مانده محور فیروزکوه تعیین وضعیت می شود. خادمی با تاکید بر اینکه اتمام محور هراز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تاکیدکرد: محور هراز طی برنامه دو تا سه ساله به اتمام می رسد. قطعه دوم آزادراه تهران شمال نیز اعتبار تامین شده است و اجرایی می شود. به گفته وی؛ در محورهای مازندران تراکم تردد بالاست و همه مردم کشور از این محورها استفاده می کنند باید برنامه خاص داشته باشیم.