جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷

سردبیر | ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

ثبت بيش از 14 هزار شكايت رانندگان حمل و نقل جاده‌اي در سامانه‌هاي ارتباطي


با تقويت و فعال‌سازي بيش از پيش سامانه‌هاي رسيدگي به مطالبات رانندگان، بيش از 14 هزار شكايت از سوي رانندگان حوزه حمل و نقل جاده‌اي كالا دريافت شده و در فرآيند رسيدگي قرار گرفته است. به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با اعلام اين مطلب گفت: از خردادماه امسال و در راستاي رسيدگي به مطالبات و مشكلات رانندگان بيش از 14 هزار شكايت توسط سامانه‌هاي ويژه‌اي كه به اين منظور پيش‌بيني و فعال شده، دريافت گرديده است كه براي رسيدگي و حصول نتيجه به ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ارجاع مي‌شود. وي افزود: ثبت اين حجم از شكايات در مدت زمان كوتاه حاكي از اين موضوع است كه رانندگان و فعالان اين صنف، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي را به عنوان مرجعي براي حل مشكلات خود مي‌شناسند و به آن اعتماد دارند. رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي از مديران زيرمجموعه خود خواست با تمام توان و با بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي موجود در ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در جهت احقاق حقوق رانندگان تلاشگر حوزه حمل و نقل جاده‌اي كالا تلاش كنند و بدين منظور نظارت لازم بر عملكرد واحدهاي مختلف داشته باشند و هيچ‌گونه مماشاتي در اين خصوص قابل پذيرش نخواهد بود. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه به منظور رسيدگي به تخلفات شركت‌هاي حمل و نقل كميسيون ويژه ماده 12 در محل پايانه‌هاي بار تشكيل مي‌شود و رأي صادر مي‌كند، خاطرنشان كرد: در اين مدت پرونده 502 شركت حمل‌ونقل متخلف بررسي شده كه منجر به 81 مورد لغو پروانه فعاليت، 277 مورد جريمه نقدي، 88 مورد تذكر و 56 مورد برائت شده است. وي افزود: در پي درخواست‌ةاي مطالبات صنفي رانندگان، سامانه‌هاي اطلاع‌رساني شامل تلفن گوياي 141 (داخلي 5)، سامانه پيامكي 3000141، سايت WWW.141.ir و صندوق پستي 3773-14155 براي دريافت شكايات و انتقادات رانندگان فعال‌سازي شده است. رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ابراز اميدواري كرد با حمايت ساير دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط، بستر حل مشكلات رانندگان و تأمين رفاه اين قشر تلاشگر در جامعه فراهم شود.